Ce faci când Dumnezeu îți spune NU…

large-9

Depresie. Lacrimi. Regret. Neputință. Furie. Amărăciune. Pe toate le-am purtat în suflet ani întregi. Acum, privind înapoi, mi se pare că am purtat această povară jumătate din viața mea. Pierdere de timp și energie. Consumatori de emoții pozitive. Sentimente nocive. Cam așa aș defini eu toate trăirile, emoțiile, sentimentele și gândurile care mi-au trecut prin suflet și minte atâta timp.

Când Dumnezeu nu îți răspunde la rugăciuni, când simți că nu ești ascultat, când singurul răspuns pe care îl primești este NU simți că lumea se prăbușește în jurul tău. Nu mai ești capabil să vezi, să auzi sau să înțelegi nimic. Ești ca un taur furios care nu vede nimic în afară de roșu. Ești mânios, turbat de furie, rănit … o bombă cu ceas. Atât pentru tine cât și pentru cei din jur. Nu te mai poți controla. Refuzi să vezi și altceva în afară de lucrurile urâte care ți se întâmplă, refuzi să gândești, refuzi să accepți și o altă variantă a răspunsului pe care-l primești. Te întrebi mereu unde ai greșit, ce ai făcut rău pentru că nu înțelegi de ce primești doar lovituri, doar greutăți, doar obstacole din partea lui Dumnezeu.

Și eu m-am întrebat mult timp de ce Dumnezeu nu îmi răspunde pozitiv la cererile mele. De ce se împotrivește El unei cariere solide, unei relații, succesului și a celorlalte lucruri de pe lista mea. De ce atunci când văd o ușă întredeschisă și îmi fac iluzii că voi reuși să intru pe ea, Dumnezeu o închide chiar în secunda în care mă aflu în fața ei. De ce El în loc să mă ghideze spre obiectivele mele mă conduce pe drumuri pustii și cărări lăturalnice. De ce nu vede cum mă zbat, cum depun eforturi, cum muncesc ore în șir pentru visele mele și nu-mi ușurează munca.

Dumnezeu nu este orb. Și nici surd la rugămințile noastre. E adevărat că uneori răspunsurile Lui ajung cu întârziere la noi, dar ajung la timp. E adevărat că uneori ne spune NU, dar știe de ce o face. E adevărat că sunt momente în care ne așează în cale greutăți, dar asta pentru că are planuri cu noi și știe unde trebuie să ajungem. E adevărat și că ne închide uși, dar deschide altele în schimb.

Atunci când îi ceri socoteală lui Dumnezeu amintește-ți toate momentele în care ai primit ce ai cerut, însă sub o altă formă și ai încredere în El. Poate că nu întotdeauna Dumnezeu va răspunde favorabil la rugăciunile noastre, însă trebuie să ne amintim că El știe mai bine de ce face anumite lucruri și de ce închide uși înaintea noastră. Poate că nu întotdeauna Dumnezeu va fi de acord cu planurile și visele noastre, dar va face în așa fel încât să fim fericiți și mulțumiți cu ceea ce primim.

E greu să mergi pe încredere. E greu să pășești în necunoscut atunci când ochii îți sunt legați și mergi pe pipăite. Dar despre asta este vorba în relația cu Dumnezeu. Trebuie să te încrezi total în El. Trebuie să crezi chiar și atunci când simți teamă, chiar și atunci când simți că nu mai de ce să te sprijini, chiar și atunci când simți că ai mers mai departe decât trebuia. E greu să te încrezi astfel, dar este exact ceea ce  așteaptă Dumnezeu de la noi toți. Înțelepciune, să înțelegem că uneori NU-ul pe care-l primim de la El se va transforma mai târziu în DA. Maturitate, să așteptăm ca ușile să se deschidă când este timpul potrivit. Iubire, să mergem pentru El până în pânzele albe, chiar și atunci când nu mai ești sigur de nimic. Curaj, să îl urmăm îndeaproape, chiar dacă peisajul este înspăimântător.

Știu cum este și cum se simte când Dumnezeu îți spune NU. Mizerabil. Înfiorător. Deprimant. Însă știu și cum este când El îți spune DA din tot sufletul și deschide toate ușile pentru tine. Și sunt sigură că la o eventuală numărătoare momentele în care El mi-a răspuns favorabil la rugăciuni sunt mult mai multe decât cele în care m-a lăsat să aștept sau mi-a spus din start NU.

Poate că e timpul să ne încredem mai mult în El și să lăsăm lucrurile pe care nu reușim să le rezolvăm în grija Lui.

Poate că e timpul să înțelegem că în spatele unui simplu NU se pot ascunde lucruri mai oribile decât ne-am putea imagina, iar Dumnezeu are grijă de noi în acest mod. Fiind puțin mai aspru, dar purtându-ne de grijă ca un părinte adevărat.

Lasă un răspuns

