Iubirea de Valentine’s Day

0b44e2d67ca821a23d06c30332d92411

Bine v-am regăsit, dragilor🙂

Am decis să scriu câteva cuvinte despre această sărbătoare luată cu împrumut de la vecini, sărbătoare care, deși nu ne reprezintă neapărat pe toți, ne bucură sau ne întristează în mare măsură. Indiferent că o celebrezi sau nu, Valentine’s day este ori o bucurie, o plăcere, o zi a surprizelor, ori un motiv de întristare, de izolare, de regret.

Și asta pentru că ne împărțim în două tabere:

  • cei cu partener
  • cei fără partener

Acum, pentru cei care au partener lucrurile sunt simple, evident. Urmează cine și sejururi romantice, cadouri scumpe, cereri în căsătorie, declarații înfocate de iubire etc. În aparență știm ce ce așteaptă de la noi, ce așteptări avem de la alții, nimic nu ne mai poate surprinde. Uneori, toată această „ mascaradă ” frumos ambalată ne determină să nu mai credem în sinceritatea gesturilor sau a cuvintelor spuse în această perioadă. Le acceptăm, poate ne bucurăm pentru moment de micile atenții, după care îți dai seama că totul s-a întâmplat din obligație. Și mai ales, dacă partenerul nu obișnuia să-ți aducă flori, să-ți facă mici surprize sau să te surprindă cu declarații. Gestul său, deși plăcut, ți se va părea o obligație și în loc să te înveselească, te va întrista. Însă, întotdeauna există excepția de la regulă, așa că pot exista și cazuri în care micile surprize să fie primite cu inima deschisă.

Cred că pentru cei care nu au un partener această perioadă, îmbâcsită de chestii roz, roșii, reduceri, oferte și alte minunății care parcă țipă la tine să le bagi în seamă, este foarte dificilă. Probabil acesta este momentul în care aducerile-aminte te copleșesc, regretele te încearcă și trecutul îți bate la ușă. Poate te și surprinde uitându-te pe furiș la profilul fostului / fostei doar ca să te asiguri că și el / ea sunt la fel de singuri ca și tine. Nu ai pe nimeni ceea ce înseamnă că ești oarecum hărăzit/ă să stai în casă, să faci curățenie sau să te uiți la filme de dragoste ( căci în această perioadă sunt cu duiumul) și să sufli nasul în șervețele, încercând să umpli golurile cu prea multă înghețată.

E un scenariu comun, în care nu ai nevoie de prea multă imaginație. E ceea ce se întâmplă în fiecare an, de Valentine’s Day.

Personal, nu dau doi bani pe această sărbătoare, nu mă interesează să primesc cadouri, flori, cine sau mai știu eu ce lucru scump. Nu-mi oferă siguranța că partenerul mă iubește, nu-mi întărește legătura cu el, nu face nimic special pentru sufletul meu. Mă simt la fel, indiferent dacă îmi ia sau nu ceva. Nu mă supăr, nu îi fac observații, nu arăt cu degetul și nu fac comparații. Nu vreau un inel mai scump decât al prietenei mele, nu-mi doresc un ditamai buchetul de trandafiri ( și roșii să fie ca altfel înseamnă că nu mă iubește :)) ), nu am așteptări imense de la această zi.

În schimb, mă aștept ca totul să fie la fel ca și până acum. Eu, ajungând acasă de la serviciu, obosită, înfometată, răvășită, cu nervii la pământ, el așteptându-mă cu o cină complicată: cartofi prăjiți și două ouă lăsate la prăjit prea mult.🙂 Poate și un pahar de vin de masă trezit că să alunece pe gât mai repede cina festivă. Eu, mâncând în timp ce vorbesc, ghemuită în brațele lui, eu mânjindu-l în joacă de ou pe față, eu adormind cu zâmbetul pe buze în timp ce el încă mai urmărește cel mai nou episod din Black List.

Nimic complicat și totuși perfect. Liniște, armonie, zâmbet, trăiri împărtășite în bucătărie. Te-ai descărcat, te-ai liniștit, te bucuri de ceea ce găsești între două brațe puternice și dormi împăcată.

Iaca a trecut si Valentine’s Day cu alaiul de trandafiri sângerii și curtezani bolnavi de dragoste de-o zi.

A căzut cerul că nu ne-am smucit până în zori în cluburi de fițe? S-a oprit timpul în loc că nu am primit ursuleți de pluș și o duzină de flori? M-a renegat cineva că nu mi-am postat pe Facebook cadoul scump primit de la iubit?

Ei bine, nu! Dar, știți ce s-a întâmplat totuși?

I-am răsplătit cina de cu o seară în urmă cu un mic dejun la pat …

zero efort, însă o mulțime de emoții + un zâmbet pe măsură.

Cel mai clar dragostea se citește în ochii celuilalt, și nu în portofelul lui.

Te iubesc poate fi o declarație de zi cu zi prin intermediul gesturilor pe care le faci pentru persoana iubită sau poate fi o intenție de moment.

Dacă ești singur nu dispera, nu e așa de important să ai un buchet de flori în vază sau o fată frumoasă de braț. Florile se ofilesc, iar fata o ai până când apare următorul.

Pe când sufletul, deși nu îl ai, îți va aparține pentru totdeauna. Așa … la modul figurat și în cel mai complet mod cu putință🙂

Cât despre cei care aveți pe cineva în viața voastră nu vă mulțumiți cu firimiturile unei zile care nu are nicio importanță. Nu iubiți într-o singură zi, ci în toate zilele vieții voastre. De aceea, căutați să vă exprimați dragostea oricând, oricum, oriunde, fără să aveți nevoie de motive sau zile speciale.

Adevărata dragoste nu ține de la răsărit până la apus și nu se „ construiește ” într-o singură zi.

One thought on “Iubirea de Valentine’s Day

  1. Multumesc pentru aceste cuvinte frumoase pe care am avut bucuria sa le lecturez. Ati exprimat exact ceea ce sufletul meu si-ar dori de la viitorul sot: sa se citeasca dragostea in privirea lui, sa aiba in primul rand un suflet frumos care sa rezoneze cu al meu.
    Ganduri senine!

Lasă un răspuns

