Când singurătatea se transformă într-un chin

e9099bc29d007a847bdb62d00ff21b90

Dintotdeauna am preferat singurătatea. Liniștea. Momentele în care ești doar tu cu tine și poți face ceea ce îți dorești fără ca nimeni să te condiționeze sau să-ți pună sub lupă dorințele.

Dintotdeauna pentru mine nu a însemnat chiar „ dintotdeauna” ci mai degrabă după ce m-am despărțit de primul meu prieten. Orice făceam nu era bine pentru el. Dacă luam o decizie o diseca în zeci de direcții, încât la final eu eram vinovată de faptul că nu mă consultasem cu el în privința ei. Dacă voiam să petrecem sfârșitul de săptămână într-o zonă mai retrasă, mai liniștită el se opunea și mă „ trăgea ” tocmai în direcția opusă. Ajunsesem să fiu obosită, măcinată de gânduri nepotrivite, plictisită de aceleași reproșuri. Până să ajung la concluzia că nu sunt bună de nimic și cel mai bine e să las în seama bărbatului toate lucrurile care necesitau luarea deciziilor am decis să iau o pauză. Și pauza aceea a fost salvarea mea.

Acum, nu numai că nu cred că din cauza mea lucrurile nu ieșeau așa cum dorea el, ci pentru că eram într-o companie negativistă care nu știa să vadă partea bună a lucrurilor.

Acum, nu mă mai învinovățesc pentru nimic neplăcut care mi se întâmplă pentru că știu că era cea mai bună decizie pe care o putea lua la momentul respectiv.

Singurătatea m-a învățat foarte multe. Mi-a arătat foarte mult. Mi-a oferit posibilitatea să mă redescopăr, să mă înțeleg, să mă accept așa cum sunt. Dar și să mă schimb.

Astăzi, nu mai permit nimănui să-mi stea în cale, să-și dea cu părerea, să-și verse veninul și supărarea pe ceea ce fac eu. Astăzi, pun pe prim plan viața mea, pe mine și sufletul meu și încerc să nu mă uit înapoi și nici să petrec foarte mult timp disecând lucruri pe care nu le mai pot aduce înapoi.

Astăzi, dacă îmi doresc și simt nevoia ies singură în oraș, Da, așa cum ați auzit. Singură. Privirile celor care îmi urmăresc mișcările nu mă deranjează și nici șoaptele aruncate cu venin în direcția mea.

Viața te învață că tu ești cel mai important și că sănătatea ta, mentală și trupească, ar trebui să conteze cel mai mult pentru tine. De ce să-ți pierzi atunci încrederea în tine? De ce să stai închisă în casă doar pentru că ești singură, iar afară sunt numai cupluri sau grupuri? De ce să nu te bucuri de plăcerea de a savura o înghețată pe o bancă în parc sau citind o carte ? De ce să nu te bucuri de un film sau de un spectacol de una singură dacă așa te simți mai bine?

Eu le-am încercat pe toate. Am făcut un tur de forță imediat ce am ieșit din respectiva relație.

Acest lucru mi-a dat posibilitatea să fiu mai degajată, să știu ce-mi doresc de la partenerul meu de viață, să privesc singurătatea dintr-un alt unghi.

Nu este rău să fii singur. Nu este nici deprimant așa cum cred unii. Oamenii singuri nu mănâncă înghețată și-și plâng în pumni, ci se bucură de viață așa cum nu reușesc majoritatea.

Oamenii singuri se bucură de toate aspectele plăcute pe care ți le oferă singurătatea. Devin mai puternici, mai ambițioși. Și știu ce-și doresc în viitor. Și ce nu vor să aibă lângă ei.

Singurătatea este un chin doar pentru cei care nu-i înțeleg miracolul. Doar pentru cei care nu profită de ea pentru a-și vindeca sufletul. Doar pentru cei care s-au lăsat copleșiți de propriile temeri și au găsit în ea confort, liniște dar și chin. Pentru că nu toți cei care pășim în umbra ei ne întoarcem către lumină.

Lasă un răspuns

