Sufletul este imun la uitare

1922474_409442379202477_801359154_n

Timpul trece pe nesimțite. Uneori ai impresia că doarme, dar el continuă să-și depene povestea. Te trezești într-o bună zi că nu poți ține pasul cu el, ca mai apoi să simți cum se târăște și pare că nu mai aduce nimic nou în viața ta. Este ambiguu. Și uneori tulburător. Nervos. Precipitat. Neobișnuit, ar spune unii. Minunat, ar adăuga alții. Timpul este ceea ce vezi atunci când te uiți la viața ta. Fie că privești înspre trecut, fie că privești înspre prezent sau viitor. Este povestea neterminată pe care o scriem în fiecare secundă. Povestea vieții noastre. A cine am fost, a ceea ce am fost, a cine vom fi. Este povestea mea, a ta, a celor care vor urma după noi. Timpul în esență este o poveste, un fragment dintr-o istorioară pe care cineva, cândva, o va spune nepoților într-o seară liniștită de iarnă. Așa îmi place să cred. Și îmi doresc să pot crea doar fragmente minunate care să vorbească despre mine. Și mi-ar plăcea să fiu amintită pentru toate lucrurile bune pe care le-am făcut, pentru toate gândurile optimiste și frumoase care mi-au marcat sufletul, pentru toate acțiunile care mi-au reprezentant caracterul. Timpul este o armă care poate fi folosită împotriva uitării, împotriva prafului care se așterne tăcut peste fotografii. Peste ani cei care își vor aminti de chipul tău, de trupul tău se vor împuțina până la zero. Asta e o altă față a timpului. În schimb, peste ani, imaginea zâmbetului tău, a ochilor tăi calzi, a gândurilor și vorbelor spuse, a gesturilor făcute, a sacrificiilor vor dăinui în sufletele celor care te-au iubit. Nu-mi mai amintesc aproape deloc imaginea chipului drag al străbunicii, însă îmi amintesc bunătatea și răbdarea ei, lucrurile frumoase care-i ieșeau din mâini, vorbele plăcute cu care își întâmpina fiecare musafir, credința în bunul Dumnezeu. Timpul este necruțător cu mintea noastră, cu trupul nostru. Însă sufletul, ei bine, el este arma noastră secretă împotriva uitării. El nu uită, nu șterge nimic, din contră depozitează fiecare amintire, fiecare fragment din viața noastră. Sufletul este biblioteca în care poți găsi toate poveștile pe care le cauți și de care ai nevoie pentru a te putea maturiza. Poți învăța oricând din poveștile altora și poți să-ți transformi propria poveste în ceva unic, deosebit și memorabil. Sufletul, în ciuda timpului, este imun la uitare. Din fericire sau din păcate…

Lasă un răspuns

