Confesiuni, fragment

image (22)

” – De ce ai venit până aici ? m-a întrebat bunica cu vocea ei tremurândă și răgușită.
– Ca să mă ascund, i-am răspuns fără să ezit.
– Crezi că e o idee bună ?
– Și eu am avut aceeași întrebare, i-am mărturisit. Nu știu dacă este cea maibună idee însă tu ai fost primul gând care mi-a răsărit în minte atunci când nu știam ce să fac și cum să reacționez.
– Niciodată fuga nu este o soluție, draga mea.
Fugind te îndepărtezi de tine, de adevăr, de viață. Fugind, lași în urma ta zeci de întrebări, de necunoscute. Fugind, nu faci decât să amâni, să abandonezi, să rănești, să rămâi la fel. Schimbarea este bună. Poți să fugi de orice pe lumea asta, numai de tine însuți nu. O să înveți curând și această lecție. Apoi sper că o să te întorci pregătită să vezi viața altfel, cu alți ochi, cu un alt suflet.
– Mă gândeam că ai să mă dai afară de îndată ce voi ajunge aici, i-am spus direct, privind-o în ochii ei bătrâni și ridați, dar strălucitori și mult prea pătrunzători.
– Și eu m-am gândit să te întorc, mi-a spus privindu-mă senin și fără ocolișuri. Însă a fost de-ajuns să te privesc odată și am înțeles că a sosit momentul. Clipa de care mă temeam cel mai mult.
– Ce clipă buni ? Despre ce vorbești acolo ?
– Răbdare copilă. Am și uitat câtă impulsivitate zace înăuntrul tău. Haide, du-ți bagajele înăuntru și coboară la masă. Am multe de spus. Și tu de ascultat. Căci asta vreau să faci. Să nu vorbești, doar să asculți, să meditezi, să înțelegi.
Nu i-am înțeles atunci vorbele, credeam că așa sunt bătrânii, senili și uituci, înșirând cuvinte fără înțeles. Însă bunica era genul care nu se încadra în tipare. Ea era alt soi. Unul din care mă trăgeam și eu. ”

– fragment, Confesiuni

Lasă un răspuns

