Cum sa te fac sa privesti în suflet cu sufletul ?

Imagine

Cum să te fac să vezi că ceea ce simți nu se numește iubire ? Că ceea ce porți în suflet este de departe ceva sincer și frumos. Cum să te fac să privești în inima ta și să realizezi că a încetat de mult să mai fie soare și călduț acolo ? Cum să te fac să privești din nou viața cu ochii sufletului, să-ți amintești cât de plăcut este să simți, să crezi, să speri, să visezi, să iubești ?
E atât de târziu. Am înțeles acum. Toate eforturile mele s-au dovedit inutile. Cum te simți acum când știi că ai câștigat ? Când știi că m-ai alungat de lângă tine ? Te mulțumește succesul ăsta ? Îți stinge amărăciunea și pustietatea din suflet ? Îți umple zilele și nopțile, inima și gândurile, îți aduce liniștea și somnul de care ai atâta nevoie ?
Plâng. Pentru tine. Pentru lașitatea ta. Pentru încăpățânarea care ne-a despărțit inimile. Pentru detașarea și răceala care ți-a luat sufletul prizonier. Plâng pentru mine. Pentru că nu am știu cum să lupt împotriva ta. Pentru că nu am reușit să-ți îndepărtez bariera invizibilă cu care ți-ai înconjurat inima. Pentru că nu am insistat suficient, pentru că nu am avut suficientă încredere în mine, pentru că te-am lăsat să mă îndepărtezi.
Acum văd cât rău ne-am făcut. Acum văd cât de lași am fost amândoi. Cât de slabă ne-a fost iubirea. Și cât de scurtă. Cum s-a dizolvat în câteva clipe de răceală și egoism, de tăcere și singurătate. Aș vrea să te fac să vezi cumva toate lucrurile astea, mărunte, mizerabile, neimportante, cum le-ai numi tu. Să te fac să vezi cât de puternice sunt și cât de rapid lucrează când prinde o ușiță deschisă între două suflete. Cum n-am avut nici o șansă împotriva uneltirilor celor din jur. Aș vrea să te fac să vezi, nu pentru mine, nici pentru noi, ce pentru tine însuți. Poate mai târziu te vei îndrăgosti din nou și vei avea nevoie să privești înspre ea cu alți ochi. Și nu vei ști cum să o faci. Și nu vei ști cum să-i vorbești. Și vei sfârși din nou cu sufletul înfrigurat și tulburat de dezamăgire. Aș vrea să o pot face pentru tine, însă nu știu cum …

– fragment, Confesiuni 

Lasă un răspuns

