Exercițiu pentru frumusete

Imagine

Ce-ar fi să-ți traduc ce înseamnă „ frumusețea” de fapt ? Ce înseamnă să fii frumoasă ? Hmmm…ce spui ? Cred că ți-ar plăcea să descoperi la tine nuanțele frumuseții și să înțelegi în cele din urmă că ești un om frumos, în felul tău. Cred că ai nevoie de asta. Cred că aștepți un semn. 
Uite cum văd eu frumusețea. La concluzia asta am ajuns după aproape 5 ani în care credeam că sunt o femeie banală, mult prea simplă pentru a fii frumoasă. Frumusețea mea nu a inspirat poeți, nici pictori, nici măcar cântăreți. Este mai degrabă o frumusețe normală, care trece neobservată de multe ori și cu care pot spune că m-am obișnuit. Am învățat să mă iubesc în aceeași măsură în care acum ceva timp nu eram încântată de mine. Timpul are pentru noi lecții neobișnuite, surprinzătoare. Vei vedea că așa va fi.
Tot timpul căutam în ochii bărbaților cu care ieșeam adevărul. Nu voiam să aud complimente care reflectau felul în care arăt, nu voiam să cred cuvintele lor vizavi de trupul meu, fiindcă în sinea mea știam că sunt o femeie banală. Așadar, minciunile nu-și aveau rostul. Îi disprețuiam pe cei care-mi șopteau cuvinte frumoase despre anumite părți ale trupului meu și îi acceptam pe cei care erau mult mai isteți și îmi complimentau mintea ageră. Îi priveam și îi separam de la primul cuvânt.
Așa am ajuns să nu mai cred în mine. Așa am ajuns să nu mă mai văd în oglindă, nu cu adevărat. Dar cum lecțiile vieții sunt nenumărate și cum dezamăgirile își au rostul lor în viață, am învățat treptat să mă respect, să mă iubesc.
Mi-am schimbat regimul alimentar, programul și rutina zilnică, mi-am format obiceiuri sănătoase, m-am apucat de sport, am ieșit mai des în oraș, am învățat cum să mă distrez, mi-am redescoperit vechi pasiuni, m-am recules și chiar am învățat cum să mă machiez. Ați auzit bine. Să mă machiez. Nici mie nu-mi vine să cred dar da, am luat totul de la zero și a mers. Nu vă imaginați acum că sunt vreo paparudă, machiajul simplu este cel mai natural și eu prefer simplitatea.
Frumusețea înseamnă mai mult decât o față drăguță sau de un trup înzestrat de mama natură. Poți vedea frumusețea în cele două riduri apărute pe neașteptate dimineața. O poți observa în cele câteva fire albe care au apărut precum ghioceii în toiul iernii. O poți simți în cristalinul ochilor tăi atunci când îi privești pe cei dragi sau în lacrimile sărate care-ți traversează chipul.
Frumusețea trezește sufletul la viață și se reflectă pe chipul tău. Ori de câte ori te îndoiești de tine, ori de câte ori te compari cu câte o femeie frumoasă, amintește-ți că frumusețea nu are un standard anume , dar izvorăște din senin și din simplitate. Și apoi , de care frumusețe vorbim ? Sunt atât de multe feluri …

One thought on “Exercițiu pentru frumusete

  1. Cred ca oamenii imi complimenteaza cel mai des frumusetea. Apoi, cunoscandu-ma, aud de la ei ca as fi un bun psiholog.
    Dar despe frumusete, niciodata nu m-am vazut banala. Am zile cand imi place de mine, zile cand nu.
    Dar nu mai cred de mult ca nu sunt frumoasa

Lasă un răspuns

