Metamorfoza primăverii

Imagine

Este o dimineață de martie superbă și nu este decât 6 am. Soarele se pregătește să ia în primire sarcinile zilnice iar cerul îi pregătește pista de aterizare. Aici, la poalele muntelui, viața pare că se scurge altfel. Până și aerul este mai rece și mai dens. Peisajul este de o solitudine cruntă. E locul perfect pentru a te regăsi, pentru a-ți pune în ordine miile de gânduri. Nu este nici cald dar nici foarte rece. E plăcut. Până și cafeaua te lasă să-i simți aroma și fierbințeala. Sunt somnoroasă dar primul contact cu dimineața m-a trezit de-a binelea. De la balconul camerei mele se întinde o fâșie altădată verde crud, astăzi doar negru pământiu, care mă readuce fără să vreau în anii copilăriei mele, când locul meu de joacă era grădina din fața casei. Ce bucurie era în sufletul meu de copil când primăvara era în toi și puteam să decorez mica „ sufragerie ” cu zeci de flori și crenguțe înmugurite. Sufletul meu de tânără femeie tresaltă de plăcere. Nu este nimic mai extraordinar decât să te întorci în locurile dragi și să constați că nu mai ești la fel, că trupul de copilă a devenit prin metamorfozare unul de femeie. Câte gânduri. Câte emoții. Iubesc diminețile care îmi spun povești, care îmi deapănă amintiri. E plăcut să vezi câte s-au schimbat, de unde ai plecat, cât te-ai îndepărtat, unde ai ajuns. E o călătorie magică în timp, prin oglinda tinereții. Îți revezi amicii de joacă, fragmente din cele mai importante amintiri pe care le porți în suflet, bucăți din tine, așa cum ai fost odată. Și sufletul începe să se transforme pe măsură ce depeni trecutul. Tremură , se dezgheață și înmugurește precum salcia primăvara, sub soarele cald de martie. Nici o rețetă din lume nu va da rezultate mai bune decât un astfel de moment. Nici o pastilă, nici un medicament nu va fi la fel de binefăcător ca o vizită în centrul amintirilor tale, în epicentrul sufletului tău, acolo unde sunt cumulate toate dorurile, toate visele, toate dorințele, tu.
Respir adânc și cu nesaț dorind să rămân pentru totdeauna cu această superbă emoție în suflet. Vreau ca în momentele grele, când îmi este greu să-mi găsesc locul să-mi amintesc de aceste momente. Vreau ca primăvara să fie simbolul regăsirii mele, al transformării și al schimbării în ceea ce sunt astăzi. Îmi doresc să port în mine și cu mine parfumul sălbatic al locurilor natale, aroma dulce a amintirilor, savoarea încântătoare a timpului trecut.
S-a mai scurs o oră. Soarele e deja sus. Cafeaua s-a răcit de mult. În suflet e pace și liniște. A venit primăvară.

Lasă un răspuns

