Confesiuni ( VI )

Image

Astăzi nu mă mai recunosc. Oglinda de la baie pare să înfățișeze o altă persoană. Oare ce s-a întâmplat cu mine cea de ieri ? Oare când m-am schimbat atât de mult și cum am putut să o fac fără să sesizez acest lucru ? Nu este vorba doar despre fizic. Într-adevăr și trupul meu a suferit schimbări , însă niciodată nu m-am considerat a fi o femeie frumoasă, nu mă deranjează cele câteva riduri apărute în colțul ochilor sau al gurii. Ce mă deranjează cel mai mult este felul în care oglinda îmi arată trupul, pare că poate imposibil însă când mă privesc îmi văd sufletul oglindit acolo. Pare că sunt bătrână, obosită, plictisită. Pare că nu am strălucire, emoție, licăr. Pare că sunt o păpușă fără viață, un bibelou fragil stând în fața oglinzii și numărând momentele în care am arătat și am simțit ca un om. Uneori, este atât de greu să-ți aduci aminte de clipele frumoase. Pare că atunci când te gândești la trecut îți vin în minte doar amintirile dureroase, dezamăgirile, fragmente pe care vrei să le uiți dar nu poți.
Astăzi îmi este greu să mă privesc în oglindă. Mă simt ciudat și pe dinafară dar și pe dinăuntru. Mă simt pustiită și rece, ca și când aș fi stat afară ore întregi, un nud lipsit de formă și esență, pictat de o mână nevăzută. Nu sunt la vârsta la care ar trebui să îmi fac griji. Sunt la vârsta la care tinerii trăiesc de pe o zi pe alta, o vârstă marcată de distracție, aventură și spontaneitate. Și totuși, oglinda îmi arată o altă eu. O altă față. Un alt chip. O altă parte a mea. Necunoscută. Matură. Ridată de timp, de gânduri, de întrebări. Schimbată de trecut, posedată de timp, marcată de greșeli. Și recunosc, nu am puterea de a-mi asuma riscuri. Nu am forța de a trece zâmbind peste imaginea din oglindă. Mă apasă ca și un secret teribil pe care l-aș ascunde de toți. Căci, da, nimeni nu mă cunoaște cu adevărat.

Lasă un răspuns

