Love for books ( 3 )

Image
„ Nu intamplator m-am gandit deseori c-am trait cu piciorul pe frana ( Ce pacat ca n-am derapat) prea defensiv, prea precaut, si ca din aceasta cauza am in urma mea o existenta cu prea multe febre false. Toata viata m-am aparat, m-am ferit, am pus intr mine si ceilalti o bariera, am stat la panda. Nu m-am daruit in intregime, mi-am pastrat cai de retragere, mi-am protejat singuratatea, am fost “rac” si chiar mai rau decat atat incarcerat in mine insumi, incat am preferat de multe ori sa-mi daruiesc pasiunile decat sa nu le pot controla.
 
 Probabil aici s-a aflat sursa esecurilor mele. Nu am putut fi un cerebral pur, nici nu mi-am lasat sensibilitatea neingradita.
 
 Am avut mereu nevoie de un „zid” de care sa ma sprijin. Cand el mi-a lipsit, am intrat in panica. Asta a facut din mine un animal banuitor, inclinat sa fie tot timpul in garda. Practic, viata mea a fost o lunga aparare agresiva, o panda, care a accentuat dramatic cursul meu de ins nesociabil si dificultatea de a-mi gasi prieteni.
 
  Nimic nu e rusinos daca te ajuta sa traiesti. Se pare ca e ceva real, in ideea ca nu e nebun cel care si-a pierdut ratiunea, ci acela care si-a pierdut tot in afara de ratiune. E o suferinta sa te gasesti in asemenea situatie. Uneori daca as putea sa-mi amputez o parte a memoriei cum iti amputezi un deget cangrenat, as face-o. ” 
 
fragment din 
<< Deșertul pentru totdeauna >> by Octavian Paler

Lasă un răspuns

