O vară pe alese

Imagine

Nimic nu mă liniștește îndeajuns decât câteva zile rupte dintr-o săptămână agitată. De cele mai multe ori, acele zile înseamnă weekend-ul, dar luna aceasta mă declar norocoasă, fiindcă am parte de un concediu de 5 zile , mai mult decât aș fi așteptat. Și fiindcă nu sunt adepta planurilor bine puse la punct ci mai degrabă a spontaneității și a rapidității cu care gândesc m-am trezit cu o seară înainte de marea vacanță că nu știu unde aș vrea să merg. Iubesc vara. Iubesc marea. Dar iubesc și muntele. Pentru mine nu contează unde mă duc gândurile și pașii atâta timp cât pot să mă relaxez, să mă bucur de frumos, de soare, să-mi fac ordine în minte, să trag unele linii, să ajung la concluzii personale, să mă regăsesc. M-am bucurat deopotrivă de aerul sărat al mării, de briza leneșă, fierbinte , de strigătele pescărușilor, de plajele nesfârșite, de apusuri de soare cum numai în cele mai frumoase tablouri mai găsești. M-am lăsat fermecată de spiritul puternic al muntelui, de verdeața crudă și peisajele întinse , de priveliștea satelor de munte răsfirate, de viața simplă , frumoasă de la țară, de complexitatea nuanțelor suprapuse într-un buchet perfect de flori, vară și peisaje rustice. Mă gândesc întotdeauna cu nostalgie la toate călătoriile mele, la toate amintirile care-mi dăinuie și care-mi trezesc lacrimi de fiecare dată când răsfoiesc albumele cu fotografii. Mărturisesc că mi-ar place să călătoresc și în afara țării noastre și cred că o să reușesc acest lucru anul acesta, undeva prin luna august. Numai că cu toată această birocrație, cu rezervările de dinaintea plecării, cu regulile marile orașe, parcă îmi piere tot cheful. Nu mi-am dat niciodată seama că sunt o persoană prudentă, sigură. Și nici că îmi place să fiu așa. Dar, mă simt mult mai liniștită , mai relaxată dacă nu îmi fac griji inutile, dacă destinația este una cunoscută, dacă locurile prin care trec îmi inspira un aer familiar. Țara noastră este atât de frumoasă, atât de marcantă și profundă încât nu-ți ajunge o viață să o străbați, să o simți, să o respiri și să o înțelegi. Cu fiecare locșor pe care îl descoperi, cu fiecare munte pe care îl treci ți se destăinuie întreaga istorie a poporului nostru. Fiecare casă bătrânească, fiecare zid pe care îl întâlnești în cale sunt mărturii de necontestat al unei povești frumoase, cu eroi, cu regi, cu războaie celebre, cu personaje de poveste. Totul te îmbie la visare. Și mă bucur nespus că poporul nostru a înțeles că istoria este frumoasă, că au ales să o cultive și să o păstreze în cea mai pură formă a ei. Cum scapi de oraș și pătrunzi în inima țării, găsești oameni deosebiți , tineri prin spiritul lor, care te vor îmbia la povești nemuritoare. Cele câteva minute petrecute lângă acei oameni vor face parte din amintirile tale cele mai de preț. Vei citi în inimile lor dorul vremurile demult apuse, pierderile suferite, iubirile lor, obstacolele peste care au trecut, viețile lor și vei înțelege cât de puternici suntem, cât de curajoși și inimoși. Călătoria ta nu o să fie doar o altă bifă în agenda ta mult prea încărcată ci un izvor al frumuseții, al simplității și al forței trainice. O aventură spre maturitate. Spre înțelepciune. Spre înțelegere. Te vei întoarce cu totul altă persoană. Aceasta este magia călătoriei. Un drum către tine însăți. 

Lasă un răspuns

