Lecția ploii

Imagine

Plouă. Nu ușor . Nu mărunt. Nu mângâietor. Plouă cu toată furia cumulată în săptămâni de secetă. Cutremurător. Rapace. Solitar. Peisajul este înfiorător. Îl privesc emoționată de la fereastra apartamentului și mă bucur că nu sunt afară să înfrunt răceala ploii. Aproape îi simt furia. Singurătatea. Răceala. Forța. Aproape că mă identific cu ea. Mă uimesc propriile gânduri. Uneori , aș vrea să reacționez asemeni ei. Uneori, aș vrea să mă pot exterioriza în acest mod, să-mi arăt puterea și emoția, să nu mai am acest comportament mecanic , rigid, milităresc. 

Sigur, că sunt scoasă din sărite. Sigur, că mă enervează atât de multe la lumea aceasta și sigur că sunt lucruri la care aș vrea să renunț fără să-mi pese. Îmi stăpânesc nervii, mânia, tulburarea, neliniștea și teama și merg mai departe către ziua de mâine. Știu , în sinea mea că toate aceste sentimente contrare vor izbucni la un moment dat, însă nu pot să reacționez altfel. Am învățat că reușim să facem mai bine față tuturor problemelor dacă reacționăm cu calmitate și răbdare. Și totuși, în sufletul nostru se dă bătălia finală. Aș vrea să am forța ploii, să nu mă las nici călcată în picioare , nici mințită și nici considerată permisivă, aș vrea să mă lupt ca o fiară sălbatică, să strig, să zgâriu atunci când sunt rănită, să sparg farfurii , să reacționez altfel decât o fac. În schimb, privesc în tăcere, sugrumată de sentimente contradictorii și las furia să-și piardă din intensitate înainte să vorbesc, să gândesc sau să fac ceva nepotrivit . În schimb, fața mea este un zid impenetrabil de liniște, de echilibru. Sunt o mască perfectă a stăpânirii de sine. Țin totul în mine, ascund totul în spatele unui zâmbet crispat și merg mai departe. Uneori, îmi doresc să mă descarc, să-mi permit să mă pierd în jocul furiei și al descoperirii de sine. E adevărat că ai o oarecare stabilitate în fața celorlalți, este adevărat că ai o oarecare putere în fața lor, dar în realitate nu este așa. Te simți înfrânt, obosit, dezamăgit. Te întrebi de ce nu ai reacționat altfel, de ce nu ai plâns, de ce nu ai strigat ? Adevărul este că nici opul nu este o soluție dar din când în când este necesar și chiar benefic să te scuturi puțin de rețineri. La fel ca și ploaia, care ne uimește rareori prin furia ei. De multe ori ea este liniștitoare și îți induce un sentiment plăcut, însă totdeauna este și partea ei sălbatică, partea ei care ne fascinează. 

În timp ce scriam aceste rânduri, ploaia a încetat. S-a stins încetul cu încetul lăsând în urma sa un oraș devastat. Copacii , mașinile, geamurile, oamenii au cunoscut furia ei, i-au înțeles povestea. În urma ei, a rămas un suflet trist și dezamăgit, doi ochi pustii și o inimă care ar dori să simtă mai mult, mai profund, mai intens. Furia ei poate s-a stins dar a aprins în sufletul meu o dorință poate absurdă dar suficient de puternică de a mă schimba. Iulie. Sâmbătă. După-amiază. E o promisiune. E un legământ între mine și ploaie. Îi mulțumesc pentru lecția gratuită. Îi mulțumesc pentru gândurile inoculate în mintea mea. Îi mulțumesc pentru că mi-a arătat că zi de zi mă depărtez tot mai mult de felul de a simți, de a fii om și mă apropii tot mai mult de gesturile unui robot. Totul devine mecanic. Rigid. Metodic. Permiteți-vă mici scăpări. Permiteți-vă să țipați dacă sufletul vostru are nevoie de o scăpare, permiteți-vă să spargeți o cană sau o farfurie dacă vă simțiți copleșiți, tulburați, asmatici. Căutați calea de mijloc , exteriorizați-vă, arătați-vă că vă pasă de voi, nimeni nu va lupta pentru voi dacă nu o veți face singuri. 

One thought on “Lecția ploii

Lasă un răspuns

