Răutatea dăunează sufletelor frumoase

Imagine

Îmi place să cred că sunt înconjurată de un văl invizibil de bunătate. Îmi place să cred , că deși sunt înconjurată de oameni perfezi, nu ma voi molipsi. Îmi place să cred că sufletul meu este suficient de puternic încât să nu resimtă loviturile răutacioase ale celor din jur. Îmi place să cred că voi fi suficient de matură încât să răspund vicleniei cu sinceritate, răutății cu generozitate, invidiei cu vorbe frumoase. Îmi place să cred că inima mea nu poate fi atinsă nici de cuvinte urâte, nici de gesturi deplasate, nici de oameni meschini. Îmi place să cred că bunătatea este singura armă de care am nevoie pentru a lupta împotriva nedreptăților. Lumea, deși este mică este plină de răutate și venin. Parcă nu suntem oameni, parcă concurența asta acerbă dintre noi va duce undeva. Dorind să ne arătam superioritatea ne murdărim sufletele. Dorind să fim altfel decât suntem ne pierdem și puțina demnitate.
Deci, da. Îmi place să cred că nimic din toate acestea nu vor fi suficient de puternice încât să mă afecteze în vreun fel. Îmi place să cred că voi rezista destoinic în fața încercărilor vieții, iar atunci când voi simții că nu voi mai putea am să-mi mușc limba mai degrabă decât să vorbesc pe cineva de rău. Și , o să-mi amintesc că răutatea dăunează sufletelor frumoase.

Lasă un răspuns

